Erika

Nem titok, hogy Picoult nagy-nagy kedvencem. Az utóbbi években megjelent könyveiért annyira nem voltam oda, mert kissé parázok az ilyen-olyan szellemjárós, ijesztgetős történetektől. :D

Éreztem, hogy most ismét itt az én időm.

Aztán ahogy haladtam a történettel, kezdtem más miatt megijedni. Úgy éreztem, mintha egy Danielle Steel mámorba csöppentem volna bele.

A Covid-helyzet adta a történet keretét, aminek főszereplője Diana és párja Finn. Mindketten sikeresek a munkájukban. A nő egy vezető aukciós ház egyik főmunkatársa, Finn pedig ígéretes orvosi pálya előtt áll. Már jó ideje eltervezték a közös jövőt, évekre kiszámolva, mikor mi következzen, esküvőtől kezdve, a házvásárláson át a gyermekvállalásig.

Megvan a jegyük egy fantasztikus távoli szigetre, ahol a lány tudja, hogy a férfi meg fogja kérni a kezét. Hiszen véletlenül rátalált az eljegyzési gyűrűre...

Ekkor üti fel a fejét a vírus New Yorkban és az egész világon. Hamar egyértelművé válik, hogy Finn orvosként nem hagyhatja most ott a munkahelyét, de ragaszkodik hozzá, hogy szerelme utazzon el egymaga, és gyűjtsön mindkettejük helyett sok-sok élményt.

Bár Diana cseppet sem boldog a kialakult helyzettől, úgy dönt, mégis utazik, így legalább a kifizetett pénz sem vész oda.

Nem zökkenőmentes az érkezése, hiszen a bőröndje eltűnik, így szinte csak a kézitáskájában található dolgokkal gazdálkodhat. Kárpótolja, hogy csodálatos helyre érkezik, és ahogy kiteszi a lábát a szigetre szállító csónakból, azonnal lezárják a helyet, se ki, se be. Hamar bele is nyugszik, hiszen biztos benne, hogy a karantént nagyon rövid időn belül feloldják, és rendben haza fog tudni utazni. De addig is felesleges búslakodni, ott van a rengeteg felfedezni való azon a földöntúli helyen. Azt akkor még nem sejti, hogy jóval több lesz az a lezárás, mint amire számított.

A felfedezés első pillanataiban belebotlik egy mogorva emberbe, akiről már rögtön tudjuk, hogy nagy szerelem fog itt kialakulni. :D

Na itt kezdtem majdnem feladni a dolgot a mérhetetlen sziruptól, de akkor HOPP!!!!

Egy pillanat alatt világosodott meg minden. Hiszen Pirocult-ot olvasok! Miért nem voltam résen? És jött is a csavar, amire én tényleg nem számítottam. Teljesen gyanútlan és szomorú voltam mindeddig.

Ahogy az írónő az utószóban leírja, őt és családját is nagyon megviseli az a helyzet, amelyet az egész világon a saját bőrén érezhet minden ember. Kézzel tapintható a regényen, hogy most nem az a sziporkázó, végtelen energiával teli ember ült az írógép mögött, akit megszoktunk, de számomra pont ez az esendőség, az őszintesége teszi még szimpatikusabbá.

És mondom, a csavar ott van, nem kell betojni! :D


4/5

Athenaeum, 2022

Fordította: Novák Petra

Eredeti cím: Wish You Were Here

368 oldal


0 Responses

Megjegyzés küldése