Erika
Eddig is szerettem sütni, de inkább a süteményekre korlátozódtak konyhai tevékenységeim. Viszont az utóbbi időben egyre inkább szeretem kipróbálni a különböző péksütemények, kenyerek, zsemlék, kalácsok készítését, és meg kell hogy mondjam, nagyon nagy sikerem van velük. Persze a süteményekkel is nagy elismeréseket lehet a családtól begyűjteni, de annál talán nincs is jobb, mint amikor egy hétvégi reggelen felébred a család, én pedig kiveszem a sütőből a forró, friss, illatozó és főként SAJÁT kenyerünket, péksüteményünket. Összehasonlíthatatlan bármelyik menő bolti kenyérrel.

Így kapóra jött ez a könyv is, hogy még tovább bővítsem a kenyérrecept repertoáromat, bár már lassan tényleg kiköltözünk otthonról, hogy a könyveknek legyen helyük...

Ebben a nosztalgikus hangulatú szakácskönyvben rengetegféle nyálcsorgató kenyérféleség van, szinte az összeset átolvasgattam, ki is próbáltam párat, és bátran állíthatom, semmi ördöngösség nincs az elkészítésükben.

Olvashatunk a lisztek sokféleségéről, a kelesztés rejtelmeiről és a hozzávalók sokaságáról, tényleg azok is nagy segítséget kapnak, akik csak most tartanak a szárnypróbálgatásnál kenyérsütés terén.

A kenyér az a dolog, amit nap mint nap megveszünk az üzletben, szinte az egyik kihagyhatatlan élelmiszer a konyhánkból, így miért ne készítenénk el magunk azt, amiből ennyit fogyasztunk, és amihez tényleg nincs hasonló, ha otthon készítjük. Így aztán tényleg kincsként tekinthetünk rá.

Alexandra Kiadó, 2013
Fordította: Klukon Beatrix
Eredeti cím: Dall'oro del frumento, in forno Pane e Focacce
128 oldal
0 Responses

Megjegyzés küldése